Att skapa är som balsam för själen!

fredag 12 november 2010

Spjälskydd till sängen

Nu tänkte jag visa spjälskyddet till vår dotters säng som jag gjorde för ett tag sedan.

 Jag hade faktiskt 2 stycken spjälskydd hemma men det fanns inget som passade just vår nya säng. Då bestämde jag mig för att göra ett eget, alldeles speciellt till vår lillgumma!

Jag klippte skyddet till rätt mått, klädde om det med ett fint tyg som jag hade hemma och sedan dekorerade jag med vår dotters namn i färgglada bokstäver och en dalahäst med hennes födelsedatum på! 
(Hennes rum ska gå i vitt, grått och rött och därför ville jag att även spjälskyddet ska passa in.) 




Jag blev riktigt nöjd med resultatet!  Det kommer att passa bra i hennes rum (som vi just nu håller på renovera).

1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren på min blogg! Vilket fint spjälsängsskydd! Roligt när det blir lite personligt. Sedan har hon ett väldigt fint namn ditt dotter, speciellt det som börjar på T, det heter min dotter också =).

    SvaraRadera